Din guddommelige inspiration

Hvad er dine medfødte talenter? Muse-asteroiderne er et spændende tillæg til planeterne i fødselshoroskopet, fordi de kan indikere en bestemt “guddommelig” inspiration, hvis de står i konjunktion med (ved siden af) vigtige planeter eller akser (f.eks. ascendenten) i dit horoskop.

Som eksempel er Urania, musen for astrologi og astronomi, i konjunktion med min familie-akse (IC), hvilket kan tolkes som at min far også arbejdede som astrolog og at jeg har arvet interessen/evnen fra ham.

På Astrodienst kan du taste asteroidernes numre ind nederst på siden ved “Udvidet horoskopvalg” og se, hvor de står i dit fødselshoroskop. Her er de:

Melpomene, musen for tragisk historiefortælling: 18

Calliope, musen for episk poesi: 22

Thalia, musen for komedie: 23

Euterpe, musen for musik: 27

Urania, musen for astrologi og astronomi: 30

Polyhymnia, musen for mime, meditation, landbrug og retorik: 33

Erato, musen for kærlighedspoesi: 62

Terpsichore, musen for dans: 81

Clio, musen for historie: 84

Kære Caritas
jeg er lige blevet opmærksom på din hjemmeside/blog – og det er jeg virkelig glad for! Selvom jeg er en af dine fagkollegaer (altså også astrolog) og har siden ungdommen haft en stor passion for mytologi – kendte jeg ikke til muligheden for at se Muse-asteroidernes placering i radix. Tusind, tusind tak for din hjælp – og for din super spændende, informative og berigende blog med det smukke, malende og imødekommende sprog.
PS …ikke overraskende er mine 2 yndlingsmuser, Urania og Terpsichore i smuk konjunktion med Jupiter, 6.hus…og Skyttedescendanten 😀