Brevkasse: Hvem bliver vi tiltrukket af?

Kære Caritas – her er spørgsmål fra mig til din brevkasse:

Jeg vil gerne vide, hvad sammenhængen er mellem ens ascendant og hvem, man bliver tiltrukket af. Tiltrækkes vi af mennesker med samme egenskaber som ens ascendant står for eller har jeg misforstået noget?

Tak for en virkelig god side, jeg elsker at følge med 😘

Svar:

Hej!

Tak for dit spørgsmål!

Ja, der er en sammenhæng mellem ascendanten og hvem, man bliver tiltrukket af, men på en omvendt måde. 😉

Ascendanten beskriver, hvordan vi naturligt præsenterer os selv og vores metode/form – den måde, vi griber ting an på. Alle vi møder med Solen eller ascendanten i samme tegn som vores ascendant har vi en umiddelbar sympati for, og vi føler, at vi kender dem. Det er hyggeligt og venligt, men ikke nødvendigvis romantisk tiltrækkende (medmindre der også er andet i gang).

Men når du spørger om tiltrækning, er det faktisk tegnet overfor ascendanten, som er virkelig spændende. Dette tegn repræsenterer den type, som er din naturlige modsætning. Det, som IKKE falder dig naturligt, men som du derfor både beundrer og føler dig truet af i andre. Her er en helt anden form for energi – som kan være både konfliktfyldt og uimodståeligt tiltrækkende.

Denne modsætning hedder descendanten, og er starten på 7. hus, som traditionelt står for ægtefæller, arbejdspartnere og synlige fjender. Dette tegn har man ofte svært ved at integrere i sig selv, og man projekterer det derfor over på andre.

I et kærlighedsforhold med en, der har Sol eller ascendant i dette tegn, kan man derfor, gennem partneren, føle sig fuldendt. Man lærer at elske og favne den undertrykte side af en selv gennem den anden. Dette tegn kan også have irriterende træk, som man ikke forstår eller føler sig truet af, men dette er med til at gøre det mystisk og tiltrækkende.

Venus, Mars og Eros har selvfølgelig også en rolle at spille i hvem, vi umiddelbart tiltrækkes af, men descendanten fortæller tit om de forhold, som er meget betydningsfulde.

Kh, Caritas

P.S. Hvis du vil høre mere om, hvem du tiltrækkes af, og hvem der er din ideelle partner, er det et godt fokus til den korte læsning.