Solens hus: hvor vi finder os selv

Huset hvor Solen er i ens fødselshoroskop, beskriver livsområdet, hvor vi finder os selv. Det kan ofte direkte identificeres som der, hvor vi først begyndte at bevidst skille os ud som unge. Som voksne er det et livsområde, som aktivt skal dyrkes, for at vi kan mærke vores kerne (dette sker selvfølgelig også i relation til vores soltegn).

Da Solen og dens hus meget ofte kan ses i ens arbejde, har jeg inkluderet et par kendte mennesker for hvert hus (jeg har brugt Astrotheme, som er en database af kendtes horoskoper, og udvalgt nogle af de øverste for hvert hus – det er dem, der er mest søgt på worldwide.)

Solen i 1. hus: Her er man meget selvbevidst og arbejder hele livet på at selvrealisere/ arbejder med selvudvikling. Der følger ofte stærk karisma med – dette er en VIP fra starten. Don’t mess! Taylor Swift, Brad Pitt, Scarlett Johansson, Björk.

Solen i 2. hus: At opbygge et solidt fundament er naturligt, og man vil ofte gå til ens arbejde som en “håndværker” uanset, hvad det er. Man forventer selvfølgelig at blive velbetalt for det man kan! Skønhed, luksus og lang karriere: Audrey Hepburn, Leonardo DiCaprio, George Clooney og Oprah Winfrey.

Solen i 3. hus: Her identificerer man sig selv gennem viden og udveksling af idéer. Man lærer sig selv at kende gennem mange erfaringer, man afprøver alt muligt og kan næsten skifte persona alt efter interessen. Street smart. Justin Bieber, Jim Carrey, Ben Affleck

Solen i 4. hus: Familie, slægt og sommetider ens fysiske hjem – jorden under fødderne – hænger stærkt sammen med identiteten. Man har en tryg og “solid” udstråling, som ofte er meget tiltrækkende. Harry Styles, Jennifer Aniston, Julia Roberts.

Solen i 5. hus: Dybt kreativ! Det, der skabes, er en del af ens person. Leg, optimisme og selvudtryk er essentielt. Får børn eller kunsten er “barnet”. Leonardo da Vinci, Mozart, Yoko Ono, Dolly Parton

Solen i 6. hus: Det er vigtigt, at bruge en selv på en måde, så der kommer konkrete og gavnlige resultater ud af det. Der er detaljebevidsthed og interesse i helbred. Barack Obama, Michael Jackson, Steve Jobs

Solen i 7. hus: Man finder sig selv gennem partnerskaber/parforhold, og lærer om en selv gennem udveksling i en-til-en situationer. Interessant at der både er dem, hvis ægtefælle er en del af deres offentlige identitet og så psykologer, som er dedikeret til at forstå “personen overfor dem”: Prinsesse Diana, Prins William, Carl Jung, Sigmund Freud.

Solen i 8. hus: Interesseret i selvudvikling, kriser, seksualitet, tabu-områder, men er også ret privat. Identificerer sig med en sag og vil gerne være forkæmper for dem, der lider. En detektiv, der GERNE vil finde skeletterne i skabet. Nelson Mandela, Moder Teresa, Ryan Gosling, Prince, Lana Del Rey.

Solen i 9. hus: Man finder sig selv ved at opdage! Udvidelse af horisonter gennem rejse og læring, eventyr på egen hånd. Mennesker fra andre lande/ kulturer kan være vigtige for ens identitetsskabelse. Livet skal nydes og opleves. Martin Luther King, Brigitte Bardot, Jennifer Lawrence, Steve McQueen

Solen i 10. hus: Dette er det mest ambitiøse hus for Solen! Her ved man fra starten af livet, at man SKAL noget ude i verden, som man får anerkendelse for. Man lærer om sig selv gennem ens rolle i offentligheden. Ens arbejde skal repræsentere ens indre. Ok, så Trump og Napoleon har deres sole her, men bare rolig, der er også Albert Einstein, Vincent van Gogh, Paul McCartney og Jim Morrison

Solen i 11. hus: Her kan man være en frontfigur for noget, som mange føler. Man finder sig selv gennem en social mission og de mennesker man deler livssyn med – både i samfundet, men også gennem ens venner. Det er nemt at se, hvad man repræsenterer! Meget ikoniske kendte: Marilyn Monroe, Johnny Depp, Beyoncé, Rihanna, Lady Gaga, Emmanuel Macron.

Solen i 12. hus: Man finder sin identitet ved at være en sand kunstner (i bredeste forstand). Her er man ikke så optaget af egoet, man kan derimod finde sin identitet ved at hengive sig til et virke eller en praksis, som tuner ind på en kollektiv bevidsthed. Der er noget naturkraft og ufiltreret over dem: Madonna, David Bowie, Keanu Reeves, Johnny Cash, Frank Ocean – og Kanye West.