Saturn og vores største kræfter

Saturn i vores fødselshoroskop kan vise, hvor vi er usikre, især tidligt i livet, men det er også det område, hvor vi opbygger de mest modstandsdygtige styrker i løbet af livet. Det er noget, vi er meget stolte af, fordi vi har lagt så meget tid og omhyggelighed i det, og det er tit også noget, som andre anerkender os for.

Saturn er meget spændende og har mange facetter og betydninger, herunder muligvis noget karmisk, som vi er ved at bearbejde. Tegnet, huset og aspekter til Saturn er alle meget vigtige at se på for at få hele billedet. I dette opslag beskriver jeg dog kun tegn og hus ultrakort. Hvis din Saturn f.eks. står i tyren i 6. hus, kan du læse både den for 2. hus/tyren og den for 6. hus/jomfruen – begge er relevante.

Saturn i 1. hus/vædderen: Stærk krop, god fysisk udholdenhed, tidlig usikkerhed og selvbevidsthed udvikler sig til stærke grænser, urokkelige principper og et klart image/persona.

Saturn i 2. hus/tyren: Solide evner, et håndværk der er forfinet hele livet. Stærkt, bevidst selvværd. Tidlig materiel usikkerhed udvikler sig til god økonomi og at være omgivet af kvalitet.

Saturn i 3. hus/tvillingerne: Klare budskaber, stærke kommunikationsevner, respekt for viden og ideologisk integritet, tidlig usikkerhed omkring at blive forstået og hørt. Evner omkring at skrive eller tale offentligt.

Saturn i 4. hus/krebsen: Stærke familiebånd, velbeskyttet, trygt hjem og klare rammer og vaner i hjemmet. Dette kan betyde tunge ansvar i barndommen og det er derfor vigtigt at finde ro, hjem og hvile som voksen.

Saturn i 5. hus/løven: Stærke kreative evner, professionel og anerkendelse indenfor leg, kunst, fest, underholdning, arbejde med børn. Kan være meget “voksen” og alvorsfuld som ung og bliver mere legesyg og ungdommelig med alderen.

Saturn i 6. hus/jomfruen: Stærke principper omkring helbred og livsstil. En balanceret hverdag, dedikeret til gode vaner, langvarigt godt helbred. Tidlige oplevelser med fysiske udfordringer og/eller kaos i hverdagen motiverer til orden og sundhed senere i livet.

Saturn i 7. hus/vægten: Stærke partnerskaber, herunder både kærligheds- og professionelle forhold. Her er vedholdenhed og disciplin, som kan vise sig i livslange forhold, der bliver lettere og lettere med tiden. Kan betyde forholdsvis sen blomstring romantisk (efter 30-års-alderen).

Saturn i 8. hus/skorpionen: Styrke indenfor regeneration og selvudvikling. Kan starte igen efter krise med stor varig succes. Professionel indenfor psykologi og det okkulte/magiske – mestrer disse. Tidlig frygt omkring at miste letter med alderen og ved at se det skjulte i øjnene.

Saturn i 9. hus/skytten: Livslang søgen efter sandhed giver visdom og autoritet indenfor viden og læring. Tidlig tvivl omkring intellekt og forståelse udvikler sig til en mere og mere eventyrlysten tilgang til livet.

Saturn i 10. hus/stenbukken: Ekspertise og autoritet i arbejdslivet. Opbygger langsomt solid kunnen og status, som anerkendes og respekteres af andre. Stærke grænser og principper omkring arbejde pga. tidlig tendens til overarbejde og stress.

Saturn i 11. hus/vandbæreren: Stærk ideologi og unikke målsætninger. Opbygger en klar retning i livet og venner eller kollegaer, som deler den. Usikkerhed omkring at høre til socialt tidligt i livet, betyder at de skatter ægte/autentiske venner senere.

Saturn i 12. hus/fiskene: Stærk kreativitet og spiritualitet, disciplin omkring selvindsigt og selvudvikling. Tidlig tendens til ængstelighed (og muligvis søvnproblemer) bliver til mestring af psyken, unik selvstændighed og frigørelse fra autoritetsfigurer.